Wirtualny adaptacyjny algorytm sterowania układem napędowym pojazdu kołowego
Streszczenie
W pracy przedstawiono model wirtualnego układu napędowego pojazdu kołowego z adaptacyjnym algorytmem sterowania pracą jednostek napędowych: silnika spalinowego oraz elektrycznego. W pracy wyszczególniono też algorytm sterowania jednostką spalinową jako źródłem energii pierwotnej w spalinowo-elektrycznym układzie napędowym. Wykorzystano także synergię energii silnika spalinowego i elektrycznego do napędu pojazdu kołowego.
Słowa kluczowe
algorytm, sterowanie adaptacyjne, układ napędowy
Virtual adaptive control algorithm of wheeled powertrain vehicle
Abstract
The paper presents a virtual model of a Wheeler vehicle propulsion system with an adaptive algorithm of engines: ICE and electric motor. This paper details the algorithm ICE unit as a source of primary energy in the propulsion system, and used the synergy of energy.
Keywords
adaptive control, algorithm, powertrain
Bibliografia
- Kaczorek T.: Teoria sterowania i systemów, Warszawa: PWN, 1999.
- Bubnicki Z.: Teoria i algorytmy sterowania. Warszawa: PWN, 2005.
- Niederliński A., Mościński J., Ogonowski Z.: Regulacja adaptacyjna, Warszawa PWN 1995.
- Kost G., Nierychlok A.: Napęd hybrydowy. Koncepcja sterowania. „Przegląd Mechaniczny”, 03, 2011.
- Kost G., Nierychlok A.: Zastosowanie magistrali CAN w pojeździe kołowym z napędem hybrydowym. „Szybkobieżne Pojazdy Gąsienicowe”.
- Kost G., Nierychlok A.: Przepływ energii w pojeździe kołowym o napędzie hybrydowym wyposażonym w akumulatory elektrochemiczne oraz superkondensatory, w druku.
- Kost G., Nierychlok A.: Sterowanie silnikiem spalinowym jako źródłem energii pierwotnej w hybrydowym układzie napędowym, w druku.
- Kost G., Nierychlok A.: Badanie hybrydowego układu napędowego wg stabilności Lapunowa, w druku.
- Kost G., Nierychlok A.: Presentation the concept of stability of the hybrid powertrain by the Lyapunov theory, w druku.