Studenckie Koło Naukowe Spektrum
14 maja 2010 roku
Podstawą układu sterowania robota jest komputer PC z programem rozgrywającym partie w szachy, który decyduje o wykonywanych ruchach. Komputer ten poprzez łącze szeregowe komunikuje się z mikroprocesorami umieszczonymi w złączach manipulatora, chwytaka i szachownicy.
15 kwietnia 2010 roku
Większość istniejących rozwiązań robotów do gry w szachy to manipulatory o strukturze kartezjańskiej. Założeniem do opracowania konstrukcji mechanicznej było, aby robot został wyposażony w manipulator typu RRR i w pewnym stopniu przypominał rękę XVIII-wiecznego Turka.
22 marca 2010 roku
Historia automatów do gry w szachy sięga XVIII wieku, gdy w 1769 r. węgierski inżynier baron Wolfgang von Kempelen skonstruował Turka. Maszyna przedstawiała postać mężczyzny o orientalnych rysach, grającego w szachy.
15 stycznia 2010 roku
Urządzenia sterowane numerycznie zapewniają szybką i powtarzalną produkcję oraz wygodę użytkowania. Gwarantuje to komputerowe wspomaganie procesu projektowania, zautomatyzowany proces generowania danych w formatach rozpoznawanych przez urządzenia CNC oraz możliwość przesyłania zamówień w postaci dokumentacji w formie elektronicznej.